Alla inlägg under april 2013

Av annapuumbagraaadin - 2 april 2013 10:27


Att få bära sitt gemensamma barn i 9 månader är en helt fantastisk & underbar känsla,

något som aldrig går att förklara i ord, meningar eller texter.

Att få lyckan, chansen & glädjen att bli med barn, få känna hur kroppen faktiskt förändras för varje dag som går,

få gå på föräldragrupper och träffa andra partners som också får gå igenom samma fas som en själv,

få gå på kontroller hos barnmorskan, titta på ultraljud där tankarna och spänningen stiger mera än vad den varit i från första början, tankarna kring hur förlossningen både skulle starta och sluta, och samtidigt få glädjen att veta och hela tiden bli påmind om att det faktiskt växer en liten krabat i magen som kommer att komma ut och förändra världen för oss. Jag skulle ljuga om jag skrivit att jag inte grät, för det gör jag.

Jag gråter utav enorm lycka att vår älskade Melwin kommit till oss och förändrat våra liv,

att vi faktiskt blivit den familj vi pratat om sen start för oss..

Nu är "allt som vanligt igen", vilket jag menar med min kropp, den är återställd och magen o bökandet har försvunnit.

Jag har tappat 25 kg sen förlossningen och tiden har verkligen bara sprungit iväg,

sen vår lilla påg kom till världen har ens liv fått en helt ny syn på livet, livet har fått en helt annan innebörd och man värdesätter saker på helt andra sätt. Den 16 April blir lilleman 2 månader, han växer så det knakar och man ser förändringar för varje dag som går. Tiden går fort, alldeles för fort...

Jag har haft bloggen nere ett par månader, pga skrivandet och orken tog slut helt enkelt, jag visste inte riktigt vad jag skulle skriva om, samtidigt som jag egentligen ville skriva men att inte allmänheten skulle läsa det.

Trots att bloggen legat nere så länge har jag ändå haft trogna läsare ser jag och det är kul :)

Har alltid fått höra att det jag skrivit om förr har berört många och fått oerhört många att fälla en tår och även tänka om i sina liv, och det kan göra mig glad, att jag kan hjälpa andra.. Men även att kunna hjälpa sig själv.


Just nu sitter jag med en kopp nykokat kaffe och fullkomligt njuter utav mitt underbara liv,

sidan om mig ligger världens finaste skapelse och sussar gott :)

Aldrig hade jag kunnat drömma eller ens tänka mig att just detta skulle hända mig,

efter alla mina år utav oro och förtvivlan så har lugnet lagt sig, klumpen i magen har försvunnit för gott och jag kan känna lycka o glädje, men trots det så finns saknaden och tankarna om varför kvar och det har jag insett att jag får leva med för resten utav mitt liv.

Melwins mormor & morfar finns i himlen och det finns det även andra barn som har tyvärr,

då jag har fått förfrågan hur jag ska hantera och berätta det för honom när han blir större eftersom han har sin farmor och farfar nära sig. Men som jag sagt ända ifrån början utav vår graviditet,

när Melwin blir större ska jag berätta vilka enorma förebilder, underbara, hjälpsamma,

fantastiska människor hans mormor och morfar verkligen var ♥

   

Skapa flashcards