Direktlänk till inlägg 11 augusti 2012

Livet

Av annapuumbagraaadin - 11 augusti 2012 09:41



Det sägs att för varje dag som går så ska man aldrig sluta förvåna sig,

förr har jag faktiskt aldrig brytt mig om det ordspråket och tänkt att folk får göra presic vad dom vill,

prata om vad dom vill och bete sig hur dom vill, trivs man inte i sällskapet är det bara att säga

tack och hej, vända på klacken och sen gå vidare i livet.

Absolut, det kan jag mycket väl göra än idag, men folk som står en nära, som man pratar med ofta

och som man tror det "bästa" om, helt plötsligt förvandlas dessa människor till svin,

riktiga svin helt enkelt! att snacka en massa skit bakom ryggen, och sen inte kunna stå till det utan lägger upp lögner på lögner för att försöka rädda sitt eget skinn o inte vilja hamna i skiten?

Asså, jag är kanske korkad och dum, men jag förstår inte, varför ska det vara så otroligt svårt att hålla sig till sanningen? för mig är det ingen konstighet alls, man pratar om sånt som är sant, sen är det bra.

Sen får folk ha vilka synpunkter och klagomål som dom vill, men istället för att prata en massa bakom ryggen och till andra människor som inte alls är involverad bara istället för att ta sig i kragen, komma fram till mig och ställa frågan rakt ut? vad är det som är så oerhört svårt egentligen?

man kan ju börja undra om man ser farlig ut eller vad som är problemet,

eller är det kanske för att jag tar för mig och säger presic vad jag tycker o tänker?

folk som är rädda att få veta sanningen borde ta sig en tankeställare, ordentligt.

för ett liv som är uppbyggt på lögner, till slut kan man ju inte hålla reda på vad som sagts o inte?

Ja, det är tur man vet vilka människor som håller på med sånt trams, "vuxna människor" eller som ska

försöka framstå som vuxna, folk pratar och man lär sig fort hur folk fungerar, skillnaden är bara att

det är skillnad på att bilda sin egen uppfattning eller lyssna på massa lögner.


Nåja, för övrigt lever jag livet, njuter utav varje dag som går, tankarna och frågorna blir allt flera

och det är en spännande tid framför mig, det är underbart! :)

Jobbet tog slut igår tyvärr, saknar det redan, känns konstigt att inte behöva ställa klockan o veta att man ska köra till jobbet och träffa alla underbara äldre människor:(

Men två veckor har jag "semester" sen är det dags för nya tag i skolan,

då börjar den igen och denna terminen ska kämpas otroligt med alla betyg så allt går enligt mina

framtidsplaner, är jag stark nog och envis så kommer jag lyckas,

jag har lyckats hittentills i livet och förhoppningsvis kommer det fortsätta så:)


Varje dag ställer jag mig olika frågor, frågor som jag tyvärr aldrig kommer få svar på,

hur dom hade tyckt och vad dom hade tyckt, men frågor är frågor o svar är svar :/

tryggheten jag fått veta är att mamma och pappa var överlyckliga när jag låg i mammas mage

och dom väntade mig, känns oerhört skönt att veta:):):)


Folk förändrar sig för varje dag som går, och ibland blir dom aldrig densamma mera, tragiskt och tråkigt,

men jag har insett att vi alla har varsitt liv och alla får leva sitt liv presic hur man vill.

Det är inte lönt att lägga ner tid och energi på att undra varför, det är som det är,

varje dag är en ny utmaning och man ska våga leva sitt liv,

jag vet hur mitt liv ser ut, jag har mina framtidsplaner och därför kommer jag satsa,

fullt ut! jag skiter i folk som vänder mig ryggen för att förr eller senare kommer sanningen fram även för dom att det är dom själva som mår dåligast i slutändan, folk tror att jag inte fattar, inte förstår sammanhang och är allmänt korkad, man ack, den dagen kommer också då jag får nog och framför det för människor,

jag kan vara givmild, vilja allas bästa och ge folk chanser på chanser,

men även jag öppnar ögonen till verkligheten och då blir folk väldigt kloka på det och oftast

gör det mer ont på dom än vad det någonsinn varit för mig.

Jag har gått igenom för mycket, en liten bråkdel utav vad en annan 22 åring har,

jag har mycket i bagaget, har lärt mig hur folk fungerar, hur elaka människor kan vara mot mig,

och hur folk verkligen kan bete sig, skrämmande....

Men jag har mitt på det torra, jag har överlevt mycket och det ska otroligt mycket till att

försöka sänka mig, men bara fortsätt, ni är välkomna att prova ett litet tag till:)


 
 
Ingen bild

Susanne

11 augusti 2012 17:20

Bra skrivet! Ja ni har verkligen en underbar tid framför er, ta vara på de :-)

annapuumbagraaadin

12 augusti 2012 01:12

Absolut:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annapuumbagraaadin - 25 september 2016 18:04

  Ibland blir inte alltid livet som man tänkt sig, eller ganska ofta.  Man både ser, hör och läser om en massa tragedier som händer människor i vår värld. Och ibland undrar jag när människor säger och skriver att det finns en mening med allting. ...

Av annapuumbagraaadin - 23 september 2016 15:06

  Än idag som alla andra år dess förinnan, vid denna tiden. Är tankarna tillbaka starkare än någonsinn, tårarna letar sig fram ännu tydligare och minnena väcks återigen till liv, dagen för 11år sen.  Fredagen för 11år sen minns jag än idag som om...

Av annapuumbagraaadin - 19 maj 2016 19:31

  Det finns ett väldigt bra ordspråk som lyder:  "Du tänker ofta på vad du saknar, men aldrig på det du har."  Det är en tavla vi har här hemma som jag tittar på varje dag och verkligen kan känna igen, vilket jag tror att många utav oss människ...

Av annapuumbagraaadin - 27 mars 2016 13:40

  Vem är det som avgör och beslutar sig för att lämna detta jordeliv, egentligen?  I mitt huvud dyker det upp så otroligt många frågor när det gäller just det ämnet, döden.  Döden, det vi alla kommer att få gå till mötes en dag, förr eller sena...

Av annapuumbagraaadin - 29 oktober 2015 20:14

  Att försöka sätta ord på sina känslor kan både vara svårt och lätt ibland, ibland känns livet lite enklare och ibland känns det extra tufft. Alla går vi igenom perioder i våra liv som både dimper ner oss och lyfter upp oss, och det är fullt norma...

Skapa flashcards