Alla inlägg under februari 2012

Av annapuumbagraaadin - 29 februari 2012 19:59



tanken slog mig presic, vad händer egentligen efter ett liv på jorden?

att prata om döden skrämmer många, för det gör ont och det svider.

men en människa på jorden, i denna världen lever inte för evigt

vi människor är oftast rädda för att prata om döden, vi går helst undan när det kommer på tal,

vi smyger med det och pratar inte med våra anhöriga om det

att leva här på jorden, få uppleva saker med olika människor,

få vara med om olika händelser, få olika erfarenheter och uppfattningar,

men ett liv på jorden är bara ett lån, ett lån som vi aldrig vet hur länge vi får det.

jag tänker att jag inte är rädd för döden, för om jag skulle dö så får jag träffa

mamma&pappa igen, men gör jag verkligen det?

alla våra tusen frågor, tankar och känslor kring allt,

att faktiskt vi alla ska gå den dagen till mötes en dag.

Jag förstår inte vad gud är för en person, gör ni?

han bildar människor, för att födas, växa upp med kärlek, känslor och ömhet,

blir tonåringar, får lära oss saker, kommer in i vuxen-världen,

får ta eget ansvar över våra liv, träffar en människa vi älskar och vill utöka den kärleken,

samma visa om för att ge våra barn det bästa, finaste och vackraste vi har.

medans man själv åldras, blir påmind om våra egna barndommar,

blir gamla, ser våra barn växa upp, sen är man tillbaka på ruta ett igen.

tills våra kroppar inte orkar mera och kroppen sakta somnar in.

att ha tanken att efter mitt liv här på jorden,

att jag aldrig får träffa min Niklas, mina småsyskon, det skrämmer mig. riktigt mycket!

jag förstår inte budskapet med att födas, uppleva o få erfarenhet utav saker och

sen försvinna?

vad är gud för en person egentligen?



Av annapuumbagraaadin - 29 februari 2012 10:55



Försök aldrig att vinna tillbaka någon som valt att förlora dig




Av annapuumbagraaadin - 28 februari 2012 16:00



Det är lätt att säga åt en annan människa

att den ska hålla huvudet högt, inte sänka det

våga ta ett steg vidare och inte se bakåt

inte tänka negativt, utan se allting positivt

men har ni tänkt på en sak?

Hur jävla lätt är det när man själv sitter i en sån sits?

varför gömma sina känslor, tårar och tankar?

är det inte så vi människor är byggda?

Alla är vi födda med känslor, tårar och tankar,

våga använda dessa egenskaper som faktiskt

kan styrka en människas inre!

var stark♥


Våga vara unik, gå din egen väg


 


Av annapuumbagraaadin - 27 februari 2012 13:39



Att få ha lyckan att vakna brevid världens finaste människa,

världens omtänksammaste och absolut världens vackraste människa,

det är en total lycka som jag aldrig skulle kunna byta ut mot någonting annat i hela världen!

jag ställer mig ofta frågan hur jag kan ha fått denna otroliga lyckan,

denna chansen och bästa valet jag någonsinn har gjort.

Att få dela mitt liv, mina dagar och mina andetag med honom,

han med det charmiga leendet, bästa insida och helt enkelt världens bästa pojkvän.

Han är unik, han är speciell och han är verkligen världens bästa,

jag vet helt ärligt inte vad jag skulle ha gjort utan honom, jag hade aldrig överlevt.

Att få lära känna en människa, veta folks fel och brister, som vi alla människor har,

det är unikt att våga acceptera dom och trots det stanna kvar,

veta att man verkligen älskar en människa, som man vill dela sitt liv med,

göra saker tillsammans med, planera framtid med,

jag vet en sak och det är att jag vet deffinitift vad jag vill, jag tvekar inte för 5 öre,

jag är säker, verkligen bergsäker.

Känslan av att veta att han känner likadant är lycka

jag har träffat mannen i mitt liv, honom som jag vill bilda min familj med,

se våra barn växa upp, köpa hus, gifta oss, skaffa djur och stötta varandra i våra olika jobb/studier.

att hjälpas åt med saker och att det inte alltid bara är en som gör saker o ting,

oftast fungerar inte det i längden.

Det känns så skönt allting, att kunna ta dag för dag och leva livet,

leva med människan man älskar och som man ska ta sitt sista andetag med.

För mig är inte kärleken bara ett ord, det är så mycket annat,

kärlek innehåller så otroligt mycket, det är så mycket som ska fungera och stämma in,

en sak vet jag, jag har hittat min själsfrände,

honom jag ska leva med för resten utav mitt liv


 


Av annapuumbagraaadin - 26 februari 2012 19:56



Jag älskar dig över allting annat Anna

du gör mig så lycklig, glad och positiv

inget kan komma i mellan oss och förstöra vårt liv tillsammans

du är det bästa som hänt mig

det är du o jag mot värden föralltid<3<3<3


/din Niklas<3


 

Av annapuumbagraaadin - 26 februari 2012 18:03


Lillebror har köpt ny bil, verkligen jättefin! :)


   


Av annapuumbagraaadin - 25 februari 2012 19:13



jag lutar mig tillbaka i lugn & ro i soffan,

sluter mina ögon, ler och bara njuter

väntar tills ögonblicket kommer, det kommer bli underbart

jag längtar verkligen! :)



 


Av annapuumbagraaadin - 24 februari 2012 17:00



jag har länge undrat över en sak, som jag tagit upp i bloggen tidigare och som jag säkerligen

kommer att ta upp ett antal gånger till.

när folk blir ovänns, bråkar och inte kan hålla sams med varandra,

hur kan man då bara ha i tanken, bara kunna ha mage att uttrycka sig om andras utseende,

hur kan man kränka ner andra människor med deras utseende?

alla vi människor är unika, olika på våra egna sätt, det finns inte en ända människa

som är 100% perfekt, det finns ingen som alltid har rätt, det finns inte någon som alltid kan allting.

så enkelt är det och det är ju bara att inse.

jag är glad över att jag inte kan allting, jag är glad att jag inte vet allting,

för jag menar hur skulle ens liv se ut då?

nej usch, verkligen inte.

anledningen till att jag tar upp detta återigen är för att det förekommer verkligen allt för ofta,

jag blir så arg, förbannad och irriterad när folk kan bete sig på det sättet,

ni får mer än gärna rätta mig om jag har fel i mina synpunkter men jag tror

dock inte att det finns många som säger någonting annat än detta, hoppas jag iallafall.

och skulle det finnas dom som har såna negativa tankar så är dom nog väldigt få.

Jag har alltid fått lära mig att när andra folk klankar ner på andra,

över deras utseende, deras klädstil, deras livsstil och hur dom beter sig,

varför hålla på och klaga en massa? trivs man inte i sällskapet är det väl bara att tacka för sig

och ta avstånd, eller har jag fått det om bakfoten?

många som kommenterar om andra mår nog väldigt dåligt själva,

måste lägga över sina problem på andra.

det finns en del som går efter folk på deras klädstil, om det är köpt på

värsta mode-affären med dyraste prislappen,

h&m, halens, ginatrico, JC, ja ni förstår vad jag menar,

TYCKER NI att en människa är mindre värd i denna världen, i detta universum om man inte skulle

gå i märkes kläder? Jag kan säga som så att jag har varit helt tosig i märkeskläder,

har mycket i gaderoben som bara ligger men ingenting jag använder,

det ända jag trivs med är mina adidas tröjor som är utav något speciellt märke,

men allt det andra ligger o skräpar,

jag trivs superbra i mina h&m tröjor och oavsett,

tycker folk jag är mindre värd för att jag använder det så är det tyvärr deras problem,

jag handlar inte kläder för att andra människor ska tycka om mig eller döma mig efter det,

utan för att jag själv trivs i det och mår bra i det.

Det finns tyvärr dom människorna som råkar ut för olyckor, får en sjukdom,

adhd, aspbergers-sydrom, downs-syndrom osv, för men resten utav sina liv,

som kämpar och kämpar men som inte lyckas riktigt ända fram med sina mål,

är dom också mindre värda då? NEJ, VERKLIGEN INTE!!!!

Tycker ni verkligen att det är konstigt att världen ser ut som den gör när det faktiskt

finns folk som resonerar såhär?????!

Det är totalt sjukt, borde vara förbjudit och det är totalt vridet!

Jag står för mina åsikter, jag står för mina handlingar och

jag står för mina uttryckanden,

Jag tycker att i denna världen, i detta landet, i detta samhälle och dessa olika byar,

döm inte folk efter deras utseende, klädstil eller handikappsskada.

folk kan faktiskt bli sårade och ledsna för livet om man inte tänker sig för,

jag hittade ett gammlat ordspråk innan idag och det stämmer in än idag,

behandla andra som du själv vill bli behandlad.



Skapa flashcards