Alla inlägg den 13 november 2011

Av annapuumbagraaadin - 13 november 2011 13:30


Det är åt helvete försent!

när ska du förstå mina ord? När ska du förstå mina meningar? När ska du förstå mina texter?

det är försent att rätta till, det är försent att börja om, det är försent för ett påkomligt svar.

Även om du säger till mig gång på gång att du tar tillbaka allt du sagt,

även när jag hör, ser & känner dina tårar, då du säger att du aldrig någonsinn känt såhär

även när du säger till mig att du ångrar allt som du gjort & ber om förlåt tusen gånger om

när du säger till mig att du lovar att ändra dig och bli normal, att du vill försöka igen,

att du offrar allt som står i din makt bara jag blir din igen

att du inte kan glömma tiden som var, att vi har gått igenom mycket tillsammans,

att våra minnen dyker upp och att du tänker väldigt ofta på det,

att vi har fina & underbara minnen tillsammans och att du & jag hör ihopa.

att jag alltid kommer betyda något speciellt för dig, att du alltid kommer att älska mig.

det spelar ingen roll för mig längre, du får stå kvar, ensam. utan mig.

Du brände dina broar när du sa det där, som fick mig att förstå vem du egentligen är

jag vet att du bär en mask som du tror att ingen ser,

men när du försöker le så ser jag bara den mer.

En sak har jag lärt mig, man skadar inte någon man älskar!


det fungerar inte, blicka framåt, gå vidare, lev vidare, ditt liv är fullt utav möjligheter

det tog mig lång tid, men efter långt om länge så trillade min polett äntligen ner,

trots det var åt helvete försent, 

jag har tvingats gå igenom sorg, tårar & minnen utav dig,

men idag står jag på egna fötter, jag har torkat mina sista tårar efter dig,

jag har gått vidare, jag blickar framåt & idag är jag lyckligare än någonsinn.

Jag har min underbara & fantastiska pojkvän, Niklas.

Jag har hittat min rätta, jag har hittat mitt livs kärlek,

jag vill aldrig tänka tanken på hur mitt liv skulle se ut utan honom.


Jag vet om att du läser min blogg, jag vill inte såra dig med mina hårda ord,

men jag tycker att det är dags för dig att släppa taget, släppa det vi en gång hade och delade.

det finns inget vi längre, det kommer aldrig mera att finnas något vi iheller.

Jag hoppas att allting känns bättre för dig så småningom, och försök behärska dig med ditt drickande,

att försöka dränka sina sorger i sprit löser sig kanske för stunden men dagen efter känns allt mycket

jobbigare, tyngre & tuffare. Den smaken har du fått känna på idag.



Skapa flashcards