Direktlänk till inlägg 21 september 2011

tankar

Av annapuumbagraaadin - 21 september 2011 11:52


"time to say goodbye

- orden ekar...... 

alla meningar, tankar & frågor som man har,

som man ställer till sig själv varje dag.

"Varför", är den ständiga frågan. 

"Hur kunde det varit om detta aldrig hänt?" 

"Varför hände detta just oss?" 

"Var vi inte värda något bättre?"

vem ska man fråga? vem vet? alla tankar, ord snurrar runt i mitt huvud...

Dagen börjar närma sig, 25 September 2005 förändrades vårt liv, föralltid.. 

Det är dagen då vi blev lämnade ensamma kvar, med varandra och alla våra ord, meningar och frågor... Det är sen den dagen vi började lära oss, 

dagen då vi fick se vår älskade mamma för sista gången. 

det är hårt, otroligt hårt... 

bilderna försvinner aldrig ifrån min näthinna, tårarna bränns... 

att kunna älska en människa så djupt men aldrig kunna se, känna eller prata med den. aldrig mera få skratta, röra eller känna dens närhet.

få känna doften som påminner om människor, som faktiskt gör avtryck i våra liv. 

man är med om saker och tar upp telefonen och ska skriva in nummer då man blir påmind av den hårda sanningen, den mörka verkligeheten att det inte går, 

signalerna går fram men man finner inget svar... 

Istället kämpar man för varje dag som går med att försöka förstå vad som hänt och att man ska försöka gå vidare.. Men hur lätt är det?

Att förlora sina föräldrar under loppet utav 2år, att försöka kämpa. 

att kämpa utan att finna ett mål? 

lära oss att inte ta allting för givet, att ta vara på det lilla man har. 

Jag vet att jag talar för mer än mig själv i detta läget. 

Jag skrev mycket förr, otroligt mycket och la ner det ett tag men just nu finns det alldeles för mycket i huvudet och det måste få komma ut. 

Kanske fel sätt att skriva det i bloggen där alla kan läsa? Eller? 

Nej, det tycker jag faktiskt inte, för jag vet att det jag skriver stämmer till en stor del i många andras liv också. Det är nyttigt att läsa och förstå. 

Alla ni som läser min blogg, vet knappt vilka alla är men ser på statistiken att det är en del. Varför läser ni min blogg egentligen? Säkert många som läser den för nyfikenhet, undrar hur jag mår men inte vågar höra av sig eller för att dom tycker om det jag skriver. Ja, vem vet. Och nej, jag tänker inte sätta något lösenord på min blogg, det är min blogg, där jag skriver om vad jag vill, passar det inte att läsa eller inte tycker om det jag skriver så är det helt o hållet frivilligt att läsa:)


när ska folk förstå & inse att man ska vara rädda om varandra, behandla andra som man själv vill bli behandlad, att det är INSIDAN som räknas?

att inte sprida massa skit, lägga sig i alla andras liv innan man tar tag i sitt eget? 

det är en gåta..... 


Jag har lärt mig vad livet är värt, jag har förlorat människor i mitt liv som jag aldrig kunde ana, människor som verkligen har betytt riktigt riktigt riktigt mycket för mig, där inga ord, meningar eller texter räcker till...


Glöm aldrig att berätta för dina närmaste, folk du beundrar och tycker om vad du känner och tycker om dom, att sprida leende och käärlek till varandra. 

Min mamma sa alltid till mig, "ett leende skadar inte

Nu, idag förstår jag hennes ord till mig... 


 
 
Jessica

Jessica

21 september 2011 14:12

Jag läser din blogg för jag är nyfiken, vill veta hur allt är med dig, veta vad du sysslar med eftersom vi inte hörs av precis och för att jag ÄLSKAR allt de du skriver.! :) <3 Man får sig en tankeställare ibland, men det är nyttigt. Jag saknade dina Ord när du inte bloggade. Men nu e du tbx! å jag får läsa DINA ord och meningar.
Du har hjälpt mig på många olika vis, med att du bara skriver av dig. Tack Anna! <3

http://JessiicaRobiin.blogspot.com

annapuumbagraaadin

21 september 2011 14:20

Tusen tack Jessica, dina ord värmer verkligen :) Hälsa Robin & ta väl hand om er :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annapuumbagraaadin - 25 september 2016 18:04

  Ibland blir inte alltid livet som man tänkt sig, eller ganska ofta.  Man både ser, hör och läser om en massa tragedier som händer människor i vår värld. Och ibland undrar jag när människor säger och skriver att det finns en mening med allting. ...

Av annapuumbagraaadin - 23 september 2016 15:06

  Än idag som alla andra år dess förinnan, vid denna tiden. Är tankarna tillbaka starkare än någonsinn, tårarna letar sig fram ännu tydligare och minnena väcks återigen till liv, dagen för 11år sen.  Fredagen för 11år sen minns jag än idag som om...

Av annapuumbagraaadin - 19 maj 2016 19:31

  Det finns ett väldigt bra ordspråk som lyder:  "Du tänker ofta på vad du saknar, men aldrig på det du har."  Det är en tavla vi har här hemma som jag tittar på varje dag och verkligen kan känna igen, vilket jag tror att många utav oss människ...

Av annapuumbagraaadin - 27 mars 2016 13:40

  Vem är det som avgör och beslutar sig för att lämna detta jordeliv, egentligen?  I mitt huvud dyker det upp så otroligt många frågor när det gäller just det ämnet, döden.  Döden, det vi alla kommer att få gå till mötes en dag, förr eller sena...

Av annapuumbagraaadin - 29 oktober 2015 20:14

  Att försöka sätta ord på sina känslor kan både vara svårt och lätt ibland, ibland känns livet lite enklare och ibland känns det extra tufft. Alla går vi igenom perioder i våra liv som både dimper ner oss och lyfter upp oss, och det är fullt norma...

Skapa flashcards