Alla inlägg under september 2011

Av annapuumbagraaadin - 30 september 2011 07:49


antingen måtte ni ha jävligt dyra telefon-räkningar eller så har ni familje-paket så ni ringer gratis till varandra, att snacka så mycket dynga trodde jag helt ärligt inte existerade. ni påstår att ni inte bryr er, varför lägger ni då tid o energi på detta?

ett gott råd o tips,

sköt ert eget och

låta alla människor sköta sitt eget liv hädanefter!


suck, kan man bli annat än trött?

e de konstigt man dricker sprit?



Av annapuumbagraaadin - 29 september 2011 11:29


åhh, vaknade på ett sånt otroligt bra o glatt humör imorse :)

mitt leende på läpparna slutar inte att le på väldigt länge :)

Efter många om o men, tankar o funderingar som i vanlig ordning så känns det faktiskt som att jag lyckas, tänk. något jag aldrig trodde om mig själv.

att jag faktiskt kan lyckas med någonting,

folk tycker om det jag gör och det jag skriver och hur jag är.

känslan går inte att beskriva :)

För varje dag som går så känns allting ett litet steg bättre, det känns fortfarande tungt men för varje dag som går så blir allting så ljust o klart för mig och det känns så otroligt skönt :)

Med alla fina, underbara & fantastiska vänner så känns allt så bra,

att få vara i er närhet, dela skratt o minnen med er. underbart!

känslan går inte att förklara <3


jag ville bara dränka mina sorger i sprit men så lågt ska jag aldrig sjunka,

det är bättre att öppna ögonen & förstå o inse sanningen,

att öppna ögonen för verkligenheten.

låt det få göra ont, skrik dig alldels tom, låt dina tårar rinna, var ledsen, det är helt naturligt. tänk bara på en sak, att ha kontrollen över dig själv, all the time.

att se dig numera känns inte lika hårt, slaget gör inte lika ont längre,

jag har börjat lära mig och förstå.

livet är såhär hårt ibland, det är någonting man får leva med.

jag har tvingats gå igenom sorger & depritioner,

jag har klarat det förr och då ska jag klara det nu också.

vissa dagar kan allting kännas superbra, man tänker inte lika mycket, man skrattar och känner att "fan, detta känns ju riktigt skönt" .

och vissa dagar kan allt kännas skit, då man inte orkar le för tankarna sätter sprätt på en, då man bara vill ligga kvar i sängen med täcket över huvudet.

Idag är en sån dag för mig då allt känns underbart & jag hoppas innerligt

att den fortsätter så, idag, imorgon och för all framtid :)



Av annapuumbagraaadin - 28 september 2011 17:11



I found myself today, i found myself and ran away

something pulled me back, the voice of reason i forgot i had

all i know is you´re not here to say, what you always used to say,

but it´s written in the sky, tonight


so i won´t give up

no, i won´t break down

sooner than it seems life, turns around.

And i will be strong, even if it all goes wrong

When i´m standing in the dark, i´ll still believe,

Someone´s watching over me


Seen that ray of light, and it´s shining on my destiny,

shining all the time, and i wont be afraid,

to follow everywhere it´s taking me

All i know is yesterday is gone, and right now i belong,

to this moment to my dreams


so i won´t give up

no, i won´t break down

sooner than it seems life, turns around.

And i will be strong, even if it all goes wrong

When i´m standing in the dark, i´ll still believe,

Someone´s watching over me


It doesn´t matter what people say

And it doen´t matter how long it takes

Believe in yourself and you´ll fly high

And it only matters how true you are

Be true to yourself and follow your heart


so i won´t give up

no, i won´t break down



Av annapuumbagraaadin - 28 september 2011 13:57



Du fattas mig ♥




Av annapuumbagraaadin - 28 september 2011 11:44


Försök att ta tillvara

allt gott som livet ger

Se det stora i det lilla

så kan guldkornen bli fler


Ge dig tid att reflektera

en stund i lugn och ro

Låt sanningen bli vetskap

men släpp även fram din tro


Och när du möter mörker

och livets tvära kast

Känn då hur livet rör sig

och ljuset får kontrast


Känn att du får styrka

av det som gör dig svag

Att där finns nåt att lära

av allt som sker var dag.



Av annapuumbagraaadin - 27 september 2011 20:20


Tänk så lätt allting var när man var liten, det fanns inget skitsnack, inget som sårade och ingenting som gjorde ont i en.

det existerade inte då.

då var allting bra, man tänkte inte så mycket, man levde bara livet helt enkelt.

levde livet med ens mamma och pappa, och ens syskon

man vakna upp med dom och somna med dom.

det värsta som kunde hända en som verkligen gjorde en ledsen var när antingen barbie-dockan bröt benet eller action-mannen gick sönder, (hahah)

men vad finns idag?

idag finns det nästan bara skitsnack, ett litet ord kan såra, folk sårar varandra, är otrogna, sprider en massa lögner och trycker ner varandra.

vart är samhället påväg? vart är världen på väg, egentligen?

när ska folk lära sig att ta vara på varandra o vara rädd om dom som man verkligen tycker om?

Ibland känns det som att det bara är jag som tänker så....

Jag hoppas verkligen att dom jag tycker om förstår och märker det,

jag gör iallafall så gott jag kan.

att försöka är bättre än ingenting alls.




Av annapuumbagraaadin - 27 september 2011 15:24


Vilken otroligt häärlig morgon & dag :)

Hoppas verkligen den fortsätter att vara lika underbar :)

tidigt imorse efter jag vaknat drack jag en snabb kopp kaffe sen begav jag mig,

körde o satte mig i min ensamhet, satt o tänkte, skrev av mig och bara lät både tårar o tankar vandra fritt. så otroligt skönt.

varför har jag inte gjort detta tidigare? tänk så lättare saker o ting hade kunnat vara då... att vara ensam, själv och tänka på sitt eget bästa.

men som det sägs, det är lätt att vara efterklok :)  

Har varit en runda på fiket o fikat mysig fika med världens finaste o omtänksamaste människa, pratat massor o bara varit. underbart <3

Nu har jag presic kommit in o slängt mig i soffan efter att ha varit ute o pratat med en hjärtevän, allting känns så otroligt skönt o jag svävar på moln :)

Livet leker och jag tycker faktiskt om det, jag börjar se en otrolig ljusning :)

I slutet av veckan är mysig frukost planerad o fredag ska jag träffa en gammal vän, få prata o umgås, var verkligen längesen jag träffade henne så det kommer bli så skönt :)

Vad händer hos er alla i helgen? Vilka är ni alla som läser min blogg egentligen?

igår hade jag haft 79unika besökare, en del... Hade varit kul om ni lämnat någon kommentar om vilka ni är som läser :)

har faktiskt funderat på att lösenords-skydda bloggen så bara vissa kommer åt den så vi får väl se hur det blir med den saken :)

så iallafall, här blir det lugnt fredag o umgås med vänner & fest lördag, kommer bli awesome :)


Ha det underbart alla glada o fantastiska människor (:

Lev livet, det går inte i repris, peoples :)


Av annapuumbagraaadin - 26 september 2011 23:28


Använd inte tiden till att se tillbaka, du ska ändå inte den vägen

Lev med de beslut du tar, även om andra inte accepterar det

Livet är som en bok, du kan inte ändra de ting som redan står skrivit,

men du kan starta ett nytt kapitel.


Det finns en anledning till att backspegeln är så liten och vindrutan är så stor,

Dit du är på väg är nämligen mycket viktigare än där du har varit.


Det är dumt, korkat, idiotiskt och helt utan gränser,

men vet ni vad det värsta med allting är?

jag gillar det, jag gillar det stenhårt, jag fullkomligt älskar det :)

skiten jag tvingats ta imot nu i flera veckor är slut nu, nu har jag fått nog.

på riktigt!

gränsen är nådd o jag kommer bara att le o njuta utav det som kommer ske.

när allting kommer fram och pratet börjar gå igen, för det kommer pratas ordentligt och du kommer få äta upp vartenda ord ;)

alla har vi våra vänner, det gäller bara att hitta våra äkta vänner,

dom som inte bedrar oss eller pratar en massa bakom ryggen eller rent utav skulle lägga sina fingrar på bästa vänners flickvänner, tjaa, livet är inte lätt alltid.

kom ihåg att du själv startat detta, o som du alltid säger,

startar man någonting ska man kunna ta itu med det o fullfölja det o jag lovar o svär att denna gången kommer jag verkligen att göra det, verkligen.

jag väntar, väntar med sann glädje ;)


  


Skapa flashcards